Reserva

Reserva

En aquesta pàgina podeu iniciar el vostre procés de reserva de plaça.

Per fer la vostra reserva podeu:

  • Seguir les instruccions que trobareu a la pàgina de condicions.
  • O si ho preferiu podeu omplir aquest formulari si s’està interessat en els habitatges:

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER SOL·LICITAR UN APARTAMENT

La següent documentació és obligatòria a l’hora de presentar la sol·licitud:

  1. Matrícula universitària ferma, no condicional, que acrediti que s’està estudiant a la Universitat de Lleida. Si es tracta del primer curs universitari  de l’estudiant, la matrícula universitària serà requerida durant el període de matriculació de primeres assignacions de la Universitat de Lleida.
  2. En cas de ser treballador de la UdL, el treballador haurà d’adjuntar una  còpia del contracte i l’última nòmina.
  3. En el cas d’estudiants estrangers, document oficial que acrediti pertànyer a un programa de mobilitat de la Universitat de Lleida expedit pel Vicerectorat de Relacions Internacionals i Cooperació.
  4. Formulari de sol·licitud (disponible en català, castellà i anglès), que ha d’estar emplenat en la seva totalitat.
  5. Còpia del seu DNI o Passaport.
  6. Documentació acreditativa bancària: numeració completa i titular del compte corrent bancari (compte espanyol) que apareixerà en el contracte d’arrendament.
  7. Comprovant bancari de la realització de la reserva de 300 euros (en cas que se li assigni un pis, aquesta quantitat formarà part del total del pagament de la fiança de lloguer).

DETALLS PER REALITZAR LA RESERVA:

Titular: Factor Habast, S.L.
Banc: BBVA
Compte: 0182 8327 0102 0008 0097
CODI IBAN: ES90 0182 8327 0102 0008 0097
CODI SWIFT: BBVAESMMXXX

Les sol·licituds es poden tramitar a través de:

La Vila de Lleida
C/ Roure núm. 2
25199 Lleida
Telèfon: 973349075

ADJUDICACIÓ I DISTRIBUCIÓ DE LES VIVIENDES

L’adjudicació es realitzarà per rigorós ordre de reserva per a les peticions de contracte d’arrendament anual. L’adjudicació per a peticions de contractes  d’arrendaments de 10 mesos, a excepció dels programes internacionals, es  realitzarà segons disponibilitat.

Es retornarà la fiança si, per alguna de les següents raons, la seva sol·licitud no pot ser acceptada:

  1. No compleix amb les condicions establertes i requerides.
  2. No es pot proporcionar el tipus d’ allotjament requerit.
  3. La persona no ha estat admesa a la Universitat de Lleida en primera assignació i així ho acredita.
  4. No hi ha apartaments disponibles.

L’ import de la reserva no serà retornat pels motius següents:

  1. Que la persona sigui admesa per la Universitat de Lleida, però deixi d’estar interessada a la plaça, siguin quins siguin els motius: personals, mèdics, econòmics, canvi d’universitat i/o destinació, etc… 
  2. Que la persona hagi reservat una plaça i no pugui ocupar-la per no poder accedir a la universitat, ja sigui per no superar els estudis anteriors  requerits, no poder presentar-se a la selectivitat o per no superar-la.

FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

Com a norma general, els contractes d’arrendament tindran una durada d’1 any i seran prorrogables a voluntat de les dues parts fins a un màxim de 5 anys. En circumstàncies especials, els contractes poden celebrar-se per períodes més curts (cursos Erasmus, programes especials d’estudi). Consulteu les tarifes disponibles  a través de la pàgina de preus.

Els sol·licitants seleccionats hauran de pagar l’import restant de la fiança i aportar tota la documentació requerida quan se’ls sol·liciti i sempre abans de l’ocupació de l’apartament. Aquest pagament es pot realitzar a la recepció de la Vila de Lleida, o per transferència bancària. L’import pendent serà indicat pel personal de la Vila  de Lleida.

RENÚNCIES

La renúncia a l’habitatge concedit s’haurà de notificar amb un mes d’antelació a l’inici del contracte d’arrendament. Una renúncia injustificada comporta la penalització de la fiança. 

LLISTA D’ESPERA

La Vila de Lleida elaborarà una llista d’espera de tots aquells interessats que hagin presentat la seva sol·licitud però que no hagin estat admesos per la  Universitat de Lleida en primera assignació i, per tant, no se’ls hagi assignat inicialment un allotjament. En cas de vacant, La Vila de Lleida es posarà en contacte amb les persones interessades.

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE LA VILA DE LLEIDA HABITATGES UNIVERSITARIS

CAPÍTOL 1

Article. 1.– Aquest Reglament de règim intern té per objecte assegurar la policia interna, la higiene, la seguretat, així com el manteniment de l’edifici i el benestar dels seus arrendataris/àries, tant a les zones d’ús privatiu com en les d’ús comú i, en general, la bona convivència dels arrendataris/àries i el normal funcionament dels serveis comuns.

Article 2.– Aquest Reglament obliga i vincula jurídicament a tots els arrendataris/àries que, per la seva condició d’arrendataris/àries de qualsevol dels apartaments de què consta l’edifici, hagin acceptat els seus efectes sense restricció ni reserva. Els arrendataris/àries seran responsables a tots els efectes del present Reglament, així com dels actes comesos per tota persona aliena a l’edifici que hi accedeixin per acció o omissió dels arrendataris/àries.

Article 3.– Aquest Reglament de règim intern podrà ésser completat o modificat, en qualsevol moment, prèvia aprovació de la Universitat de Lleida. Aquestes modificacions o disposicions complementàries es notificaran individualment i per escrit a cada un dels arrendataris/àries, els quals queden obligats a complir-les sense restricció ni reserva a partir de la data de recepció de la notificació corresponent.

CAPÍTOL 2. Descripció dels apartaments i els serveis

Article 4.– La Vila de Lleida consta de 150 apartaments totalment equipats i moblats. Hi ha tres tipus d’apartaments: individuals, amb dues habitacions i amb una habitació doble. Deu d’aquests habitatges estan degudament adaptats per a persones amb discapacitat.

Article 5.– Tant els apartaments com el mobiliari estan coberts per una pòlissa d’assegurances multiriscs subscrita per l’arrendador. L’arrrendatari/ària podrà subscriure les pòlisses d’assegurances complementàries que cregui convenient per tal d’assegurar el contingut de l’habitatge arrendat.

Article 6.– La Vila de Lleida disposa dels espais i serveis comuns següents: recepció, sales d’estudi, sala polivalent, sala de lectura, sala d’oci amb màquines de vending, bugaderia, bústies de correus, recinte comú per bicicletes i places d’aparcament de vehicles exteriors dins el recinte. La neteja dels apartaments es farà un cop per setmana i la dels espais comuns de manera regular.

Article 7.– Cada apartament disposa d’una o dues connexions telefòniques, segons el tipus d’habitatge. Des d’aquesta connexió telefònica cada arrendatari/ària pot trucar o rebre trucades directament. Per tal que la connexió telefònica sigui operativa, cal donar-la d’alta i abonar la quota a l’operadora corresponent contractada per l’usuari.

Article 8.– L’import dels subministraments serà a càrrec dels arrendataris/àries dels habitatges, el qual els serà repercutit amb caràcter mensual. En el cas que l’apartament sigui compartit per més d’un arrendatari/ària, el consum es facturarà en parts iguals. En cas d’impagament, cada arrendatari/ària és responsable solidari del deute íntegre del seu apartament amb les mateixes garanties i avals que constin en el respectiu contracte d’allotjament, al marge de la responsabilitat personal de l’obligat.

CAPÍTOL 3. Utilització de les zones i espais d’ús privat

Article 9.– Els arrendataris/àries poden utilitzar responsablement les zones privades dels seus respectius apartaments, respectant els usos establerts i procurant sempre no perjudicar els drets dels altres arrendataris/àries o de terceres persones i de no fer o deixar de fer res que pugui comprometre la integritat de l’immoble.

Article 10.– En el supòsit que un arrendatari/ària s’absenti de la Vila de Lleida, s’autoritza l’arrendador per tal que aquest pugui accedir a l’apartament en cas d’emergència o força major.

Article 11.– Als arrendataris/àries no se’ls permet:

  • Tenir convidats que es comportin de forma que comprometin la seguretat, la higiene i la tranquil·litat de les altres persones ocupants de la Vila de Lleida.
  • Tenir persones rellogades ni convidats. No s’autoritza cap pernoctació. Els convidats no poden utilitzar les places contractades per altres arrendataris/àries sense la seva autorització expressa i per escrit de l’interessat o les reservades a nous arrendataris/àries pendents d’ocupació sense l’autorització expressa i per escrit de l’Administració de la Vila de Lleida.
  • Estendre roba a la façana de l’edifici.
  • Atès que ja hi ha una antena de TV a la coberta dels edificis, es prohibeix la instal·lació d’antenes individuals exteriors.
  • No es poden col·locar a les façanes dels edificis cap tipus de cartells, anuncis o pancartes.
  • L’emmagatzemament o col·locació d’elements fixos de mobiliari als apartaments, amb excepció dels objectes personals de cada arrendatari/ària, elements de roba, aparells informàtics, fotogràfics, de televisió, vídeo i música amb el límit d’un per a cada arrendatari/ària.
  • La fixació de cap tipus d’objecte a les parets, finestres, portes, sostres, terres i mobles dels apartaments que pugin malmetre l’apartament.
  • L’entrada/tenencia de qualsevol tipus d’animals, excepte els gossos guia.
  • La utilització d’aparells, màquines o eines que generin sorolls, vibracions, filtracions, immissions, ni la realització d’activitats que puguin pertorbar la tranquil·litat dels arrendataris/àries i dels veïns en general.
  • Obstaculitzar, encara que sigui momentàniament, els espais i parts comunes, ni tan sols instal·lar-hi objectes personals o utilitzar-les per a finalitats personals que no siguin la seva destinació normal, sense perjudici que es tracti d’un cas de necessitat. Les entrades, escales i sortides i altres espais de trànsit comú hauran de estar sempre lliures.

Article 12.– No és permesa la realització de cap activitat que pugui perjudicar l’estabilitat i la solidesa de la Vila de Lleida.

Article 13.– Està prohibida la introducció o l’emmagatzemament de qualsevol tipus de materials perillosos, insalubres, que facin mala olor, volàtils, inflamables i, de forma més general, perillosos per a la salut, la higiene i la seguretat de l’edifici i dels seus ocupants.

CAPÍTOL 4. Ús i funcionament dels espais i serveis comuns

Article 14.– Els espais comuns són d’ús exclusiu dels arrendataris/àries. L’accés de persones alienes a la Vila de Lleida requerirà sempre l’autorització prèvia i expressa de l’arrendador.

L’arrendatari/ària que obtingui autorització per a l’accés als espais comuns de persones alienes a l’edifici se’n farà responsable a tots els efectes.

Article 15.– Està prohibit expressament l’ús dels espais comuns per fer-hi activitats per a les quals no estan destinats.

CAPÍTOL 5. Convivència i civisme

Article 16.– L’ambient de silenci és especialment important durant la nit per tal que el descans dels arrendataris/àries resulti un dret respectat per tothom. Amb aquest objectiu, i excepte per un motiu excepcional i autoritzat, no es permetrà cap activitat sorollosa en el període comprès entre les 0.00 hores i les 8.00 hores del matí, sigui en el recinte o a l’interior de l’edifici d’habitatges.

Article 17.– Per tal de garantir un marc de convivència basat en el respecte a les persones, a les instal·lacions i als serveis de la Vila de Lleida, d’afavorir un clima adequat per al treball i per a l’estudi i d’assolir l’òptima qualitat de vida de l’entorn, cal que se segueixin els punts següents:

  • Els arrendataris/àries han d’utilitzar els contenidors d’escombraries col·locats a prop de la Vila de Lleida. No és permès, en cap cas, abandonar les bosses o els residus fora d’aquests contenidors.
  • Cal fer un ús adequat dels contenidors de recollida selectiva de paper i vidre.
  • No és permès pujar a la teulada dels edificis.
  • No és permès disposar d’elements sobreposats o afegits a les façanes dels edificis (penja-robes, estenedors…).
  • Cal fer un ús civilitzat de les instal·lacions comunes de la Vila de Lleida, tot preservant les condicions de netedat de l’entorn i dels espais d’ús comunitari i tot respectant les zones verdes i els elements de mobiliari urbà.
  • Cal mantenir en un bon estat de neteja i de conservació l’interior de l’habitatge, el mobiliari i l’equipament.
  • L’administrador de la Vila de Lleida s’ocupa dels manteniment de les instal·lacions generals i dels elements comuns i estructurals de l’edificació. Són responsabilitat de l’arrendatari/ària les petites operacions de bricolatge que afecten l’interior de l’habitatge (canvi de bombetes, descongelació periòdica de la nevera, embús dels sifons, etc.).
  • En cas de dubte o problema, cal posar-se en contacte amb l’administració de la Vila de Lleida.
  • Es prohibeix expressament llançar per les finestres o des dels balcons, terrats i teulades qualsevol tipus de substàncies o objectes.

Article 18.– Com a normes bàsiques de civisme i convivència cal:

  • Evitar qualsevol intromissió o intervenció en l’entorn personal que suposi un atemptat contra l’honor, la intimitat o la dignitat personal.
  • Evitar el tracte humiliant o vexatiu a qualsevol membre de la Vila de Lleida, arrendatari/ària, visitant o treballador/a de la Vila de Lleida, bé sigui per acció o bé per omissió, que suposi desqualificació o discriminació per raó d’idees, de culte, de sexe, de raça, d’opinió o de qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Evitar qualsevol tipus de desperfecte o sostracció de béns, ja siguin personals o comunitaris.
  • Evitar qualsevol acció d’encobriment que atempti contra les condicions de seguretat o contra les normes bàsiques de convivència.
  • Oferir la màxima col·laboració, si és sol·licitada, davant d’una emergència de qualsevol mena seguint les indicacions dels responsables (forces de seguretat, personal de la Vila de Lleida, voluntaris…).
  • Els arrendataris/àries hauran de respectar en tot moment la normativa vigent d’higiene, salubritat, tranquil·litat i policia, així com, de forma general, tots els usos i costums de bona convivència en una casa endreçada. Els arrendataris/àries seran personalment responsables de tots aquells danys o perjudicis que resultin dels seus actes o omissions, de l’ús abusiu o de la utilització dels espais comuns d’una manera no conforme amb la seva destinació, així com dels actes o omissions d’aquelles persones alienes a l’edifici que hi hagin accedit amb la seva ajuda directa o indirecta o sota la seva responsabilitat.

Article 19.– Els llogaters seran responsables de les conseqüències perjudicials dels seus actes o omissions, així com d’aquelles que es derivin dels actes o omissions de les persones que els acompanyin.

Article 20.– Ni l’arrendador ni la UdL no es fan responsables dels danys o perjudicis que es derivin de les infraccions a la normativa vigent, al contracte de lloguer o al present Reglament.

CAPÍTOL 6. Règim de sancions

Article 21.– En signar el contracte d’allotjament, els arrendataris/àries s’obliguen a respectar aquest Reglament de règim intern; per tant, qualsevol infracció tindrà la consideració d’incompliment contractual i podrà ser objecte d’aplicació del que disposa sobre això el Codi Civil, i es podrà rescindir el contracte per incompliment.

Aquest Reglament de règim intern, aprovat per la Universitat de Lleida, entrarà en vigor entre les parts a partir de la data de la presa de possessió de l’apartament objecte del contracte d’arrendament corresponent.

Desplaça cap amunt